Work

Google Ads Extensies, gebruik je ze optimaal?

Google Ads-extensies, je hebt er wellicht eens van gehoord, maar wat zijn het nou eigenlijk? Waarom zou je extensies inzetten en welke varianten zijn er allemaal? In deze blog behandel ik deze vragen.

Wat is een advertentie-extensie?

Google zegt over extensies: Een functie waarmee je op jouw advertentie aanvullende bedrijfsinformatie kunt weergeven, zoals je adres, telefoonnummer, beoordelingen van je winkel of extra links naar webpagina’s.

Een extensie is niets meer dan een uitbreiding op jouw Google Ads advertentie. Je kan extra linkjes plaatsen, een telefoonnummer laten zien, locatiegegevens tonen en nog veel meer om de relevantie van de advertentie voor jouw potentiële klant te verhogen. Advertentie-extensies zorgen voor een betere zichtbaarheid van je advertentie. Je neemt immers meer ruimte op het scherm in beslag. Hierdoor neemt het doorklikratio toe, wat op zijn beurt weer zorgt voor een betere advertentiepositie of lagere klikkosten. Daarnaast maak je je potentiële klant een stuk makkelijk om te vinden wat hij of zij zoekt. Met een druk op de knop de route opvragen of je bellen; kortom meer rendement uit jouw advertentiebudget dankzij extensies.

Soorten extensies

Er zijn verschillende soorten extensies. Onderstaand sommen we ze voor je op.

Sitelinks

Sitelinks zijn extra linkjes bij je advertentie om je bezoekers naar specifieke pagina’s te leiden. Bij een advertentie worden twee tot zes sitelinks getoond. Een sitelink kan naast een linktekst ook nog twee beschrijvingsregels bevatten.

Oproepextensie

Met oproepextensies voeg je één of meerdere telefoonnummers aan je advertenties toe. Wanneer oproepextensies worden weergegeven, kunnen mensen klikken om direct met je te bellen.

Locatie extensie

Ook kan je, naast een telefoonnummer, je adresgegevens bij je advertentie tonen. Ideaal om te laten zien dat jouw bedrijf nabij gelegen is. Mensen kunnen hierdoor ook eenvoudig de route opvragen en je bedrijf bezoeken.

Highlight extensies

Met highlight-extensies promoot je bijvoorbeeld aanbiedingen of extra pluspunten van jouw bedrijf. Bij deze USP’s kan je denken aan; gratis verzending, al 50 jaar een begrip, ISO-gecertificeerd, et cetera.

Berichtextensie

Met berichtextensies kunnen mensen rechtstreeks per sms contact met opnemen. Met het vele gebruik van WhatsApp wordt deze functie door mensen maar heel weinig gebruikt.

Prijsextentsie

Met prijsextensies geef je meer informatie over de prijs van een specifieke dienst of product.

Website informatie

Met deze extensies toon je aanvullende informatie over je producten en dienstverlening. Denk hierbij bijvoorbeeld aan: Bestemmingen: ‘Hawaï, Costa Rica, Zuid-Afrika.
Hoe meer extensies je toevoegt en gebruikt, hoe beter.

Wanneer worden extensies weergegeven?

Als je een extensie toevoegt, is dit geen garantie dat deze ook altijd wordt weergegeven. Aan de hand van historische data, verwachting en positie bepaalt Google wanneer welke extensies getoond worden. Het is dus vooraf niet exact te zeggen hoe vaak ze vertoond gaan worden. Wat ik wel weet; wanneer je geen gebruikmaakt van extensies worden ze sowieso niet getoond.

Uiteraard ben ik zelf ook zo secuur mogelijk bezig om onze klanten optimaal te bedienen. Ik ben voortdurend bezig met het toevoegen en optimaliseren van de belangrijkste extensies om zodoende de kwaliteit en het resultaat voor de klanten te bevorderen.

Twijfel jij of je alle extensies wel correct gebruikt, ik kijk graag vrijblijvend met je mee!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *